Oferta dotycząca zarządzania (administrowania) nieruchomością zabudowaną
Typ nieruchomości -.................................... .
Powierzchnia całkowita -........................... m².
Oferta zawiera następujące składniki:
- Szkicowa koncepcja zarządzania nieruchomością.
- Planowany sposób wykorzystania budynków ze szczególnym uwzględnieniem funkcji obiektów.
- Czynności firmy zarządzającej przewidziane w umowie.
- Obowiązki wynikające z tytułu prowadzenia rachunkowości Wspólnoty.
- Sposób zabezpieczenia majątku przed utratą wartości.
- Szkicowy plan działań w okresie przejmowania nieruchomości przez Condominium Sp. z o.o.
Szkicowa koncepcja zarządzania nieruchomością
- Licencjonowany zarządca nieruchomości.
- Administrator nieruchomości.
- Obsługa rachunkowa.
Wszyscy podwykonawcy usług na rzecz nieruchomości będą kontraktowani przez zarządcę nieruchomości z zewnątrz w uzgodnieniu i za zgodą Zarządu Wspólnoty.
Planowany sposób wykorzystania budynków
Nieruchomość będzie wykorzystana zgodnie z obecnym sposobem użytkowania. W przyszłości funkcja obiektu może zostać rozszerzona, a sam budynek rozbudowany lub zmodernizowany.
Czynności firmy zarządzającej przewidziane w umowie
- Przygotowywanie rocznych planów gospodarczych i finansowych, dbanie o ich realizację oraz przedstawianie właścicielom sprawozdań z tej realizacji.
- Prowadzenie niezbędnej dokumentacji administracyjnej i technicznej.
- Przygotowywanie umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej oraz na wykonanie usług (eksploatacyjnych; konserwacyjnych, remontowych, utrzymania bezpieczeństwa obiektu i mienia, przeglądów specjalistycznych, ekspertyz i in.) w tej nieruchomości.
- Zapewnianie utrzymania czystości w nieruchomości wspólnej i ew. w jej otoczeniu (po koszcie zależnym od powierzchni sprzątanej), przygotowywanie dokumentów i in. związanych z wykonywaniem przez Wspólnotę Mieszkaniową praw i obowiązków pracodawcy wobec zatrudnionych dozorców lub nadzór nad pracownikami wynajętej firmy sprzątającej.
- Przygotowywanie statutu i wszelkich regulaminów oraz treści uchwał podejmowanych przez ogół właścicieli.
- Przygotowywanie umów z ew. najemcami pomieszczeń znajdujących się w nieruchomości wspólnej oraz powierzchni ścian, dachów itp. na potrzeby reklam.
- Prowadzenie bieżącej kontroli stanu nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie dyżurów na nieruchomości.
- Zlecanie (na koszt Wspólnoty) i pełnienie nadzoru nad niezwłocznym usuwaniem ewentualnych awarii oraz nad zabezpieczeniem budynku, jego instalacji i urządzeń przed niszczącymi skutkami tych awarii, a także wystawianie zleceń na inne prace o wartości mieszczącej się w granicach otrzymanych upoważnień.
- Planowanie, przygotowywanie i nadzorowanie (z wyjątkiem inwestorskiego nadzoru specjalistycznego) prowadzonych remontów i innych prac budowlanych.
- Ubezpieczenie nieruchomość wspólnej w zakresie NW i OC (na koszt Wspólnoty).
- Prowadzenie obowiązujących statystyk i sprawozdawczości.
- Przygotowywanie i organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Obowiązki wynikające z tytułu prowadzenia rachunkowości Wspólnoty
- Dokonywanie kalkulacji opłat oraz wysyłanie właścicielom zawiadomień o wysokości opłat.
- Prowadzenie ewidencji zaliczek (wpłat właścicieli lokali), przychodów i kosztów zgodnie z przyjętymi przez Wspólnotę zasadami i ich rozliczanie po zakończeniu okresu rozrachunkowego.
- Przygotowywanie odpowiednich dokumentów i regulowanie bieżących zobowiązań finansowych z rachunku Wspólnoty w granicach uzyskanych pełnomocnictw oraz współdziałanie z Zarządem w regulowaniu innych zobowiązań.
- Prowadzenie niezbędnej dokumentacji finansowej.
- Dokonywanie windykacji należności powstałych w okresie realizacji umowy z możliwością wpisu dłużników do Krajowego Rejestru Długów. Sprawy windykacyjne prowadzimy za pośrednictwem e-sądu, który na chwilę obecną w najszybszym terminie wydaje wyrok wraz z nakazem zapłaty.
- Prowadzenie rozliczeń z ZUS-em i Urzędem Skarbowym.
- Rozliczanie zużycia mediów wg wskazań urządzeń pomiarowych.
- Prowadzenie wymaganej przepisami i uchwałami Wspólnoty niezbędnej dokumentacji finansowej.
- Rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz kosztów świadczeń – ciepła na potrzeby c.c.w i c.o. wody, i innych usług komunalnych dostarczanych do nieruchomości jak i do poszczególnych lokali w trakcie roku obrachunkowego na potrzeby Zarządu wspólnoty.
- Przygotowywanie dowodów wpłat (książeczek opłat) dla właścicieli lokali.
- Wystawiania dowodów wpłat, faktur, not księgowych itp.
- Uczestnictwo w zebraniach mieszkańców.
Wynagrodzenie za prowadzenie rachunkowości Wspólnoty
Wynagrodzenie “Condominium” Sp. Z o.o. za pełnienie funkcji administratora oraz za prowadzenie rachunkowości ustalane jest indywidualnie dla każdej nieruchomości.
Sposób zabezpieczenia majątku przed utratą wartości
Głównymi czynnikami zabezpieczającymi majątek przed utratą wartości są:
- Gwarancja profesjonalnego zarządzania nieruchomością w wykonaniu Condominium Sp. z o.o.
- Ubezpieczenie nieruchomości od ognia wody i innych zdarzeń losowych.
- Ubezpieczenie OC administratora.
- Ubezpieczenie OC firmy zarządzającej nieruchomością oraz nieruchomości.
- Cykliczna sprawozdawczość finansowa pozwalająca właścicielowi na pozyskanie obrazu finansowego nieruchomości.
Szkicowy plan działań w okresie przejmowania nieruchomości
W celu realizacji niniejszej oferty proponujemy następujący harmonogram działań:
- Uzgodnienie szczegółów współpracy i negocjacje warunków umowy.
- Podpisanie umowy o administrowanie nieruchomością.
- Podanie pełnej informacji wszystkim właścicielom lokali n/t nowego administratora.
- Wykonanie przez Condominium Sp. z o.o. szczegółowego przeglądu nieruchomości.
- Stworzenie przez Condominium Sp. z o.o. wstępnego planu gospodarczego na okres do zakończenia roku kalendarzowego(w oparciu o już istniejące prowizorium oraz niezbędne potrzeby remontowe i eksploatacyjne).
- Przejęcie obowiązków przez poszczególne komórki administratora na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (dotyczy w szczególności: dokumentacji technicznej; administracyjnej, wspólnotowej i rachunkowej).
- Organizowanie dyżurów i warunków bieżącej współpracy osób bezpośrednio obsługujących nieruchomość.
Weryfikacja zawartych przez Wspólnotę umów z dostawcami a także na wynajem powierzchni wspólnej.
Powyższa treść nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów KC.